3. سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید:سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد. یک پروژه تکنفره میتواند اعتبارتان را بالا ببرد، اما اعتباری که برای قابل اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سختتر است. اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان میبرد، اما کارهایی هست که میتوانید برای سریعتر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید. این که تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر میتواند این باشد که درخواستهایتان را یادداشت کنید. همیشه کاغذ و قلم همراه داشته باشید یا آن را در بخش یادداشت تلفن همراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشتبرداری کنید. مطمئناً میدانید چقدر بد است که وقتی از کسی میخواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما بر عکس باشید!
4. آراسته و مرتب باشید:به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید نه کاری که الان دارید. مطمئناً این توصیه را صدها بار شنیده اید. آراستگی و طرز لباس پوشیدن بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل میدهد.
5. یک کتابخانه داشته باشید:داشتن کتاب در محلکار نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، به ويژه در زمینه (كاريتان) این تصور را در ذهن دیگران ایجاد میکند که سعی در ارتقاء کاری خود دارید. اگر میخواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیامی است که باید در ذهن رئیستان ایجاد کنید. برای شروع مکالمه هم خوب است چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغتان بیایند و و در این مورد هم سوال کنند و از آنجا که مطمئناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدنهای بیهوده بگذرانید، کتاب میتواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد.
6. در مورد اعضای خانواده همکارانتان اطلاعات پیدا کنید:بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم. چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد، همکارانتان یا عزیزانتان؟ در مورد کسانی که با آنها کار میکنید هم همینطور است؛ چه بچه باشند، چه همسر یا حتی والدینشان، همکارانتان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوقالعادهای برایشان دارند. سعی کنید کمی در مورد کسانیکه برای همکارانتان عزیز هستند اطلاعات پیدا کنید. دانستن نامها و سن تقریبی اعضای خانوادهشان شروع خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام شود. این کار شما نباید فضولی در زندگی خصوصی دیگران به نظر برسد. دانستن این اطلاعات درمورد خانواده رئیستان هم خوب است اما فقط به این شرط که خودش برای ارائه این اطلاعات داوطلب شود.
7. سازنده باشید نه مخرب:همه ما با افرادی کار کردهایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژهها دارند این است که با انتقادهایشان ذهن و کار بقیه را خراب کنند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مشکلات ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقاداتتان راه حل هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مشکلات کار چندان سختی نیست اما افراد کمی هستند که تلاش بیشتری به کار بگيرند و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام شود. فقط پیدا کردن ایرادهاي کار ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برایتان درست نمیکند. پس به جای اینکه فقط به عنوان منتقد و منفیگرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حداکثر تلاشتان را به کار گیرید که مشارکتتان سازنده باشد نه مخرب.
8. گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید:با خدمه شرکت مهربان باشید. آنها افرادی زحمتکش هستند و باید از زحماتشان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آنها دهها سال است که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچوقت به کسی صدمه نمیزند اما خیلیها به دلیل پايينتر دانسته شدن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آنها بدرفتاری میکنند. هیچوقت با کسی طوری برخورد نکنید که گويي پایینتر از شما قرار دارد.
نظرات شما عزیزان: